بحران در صنعت موترسازی
ارایه کننده وبرگردان : داکتر حمیدالله مفید ارایه کننده وبرگردان : داکتر حمیدالله مفید

شرکت موتر سازی (اوپل) نیز در بحران مال دست وپا می زند وحالا می خواهد تا از دولت کمک مطالبه کند .

بر گرفته از روزنامه بلد مورخ 15 نومبر سال 2008 با افزودی های که در روزنامه بدیده نبود .

 

بحران وورشکستگی دراماتیک یا افسانوی مالی شرکت جنرال موتور(GM)  به شرکت موتر سازی (اوپل) که وابسته به آن است نیز اثر گذاشت .

صاحبان شرکت های مالی آلمانی با کلتور ورسم ورواج آلمانی که دارید شرکت (اوپل ) را با کمک های مالی تان نجات بدهید .

با ورشکستگی شرک(GM) امریکایی نگذارید که شرکت موتر سازی (اوپل) به ورشکستگی روبرو شود .  به گونه نمونه با خرید موتر های (اوپل) او را از سقوط نجات دهید وبنیاد مالی نرا تقویه کنید، لازم است شما شهروندان آلمانی با کمک نزدیک به یک ملیارد یورو بنیه مالی این شرکت را نیرومند سازید .

از دولت مرکزی واز دولت های فدرال (هیسن) ، (راینلندویستفال)، راینلند و تورینگین بویژه در این مورد کمک مطالبه می گردد.

(از برگرداننده) یا مترجم :

 بحران مالی سرمایداری با ورشکستگی  بانک های خانه سازی وافزایش بهای موادخام ونفت شرکت های موتر سازی امریکا را با دشواری های جدی مالی مواجه ساخت . توان خرید مردم با افزایش  سرسام آور نرخ ها  پایین آمد و فراوردهای موتری در انبار ها انبار گردید .در این میان شرکت موتر سازی فورد امریکایی نخستین شرکت موتر سازی بود که در سال 2007 بالغ بر8,7ملیارد دالر زیان کرد . این درحالی است که شرکت فورد درمدت مشابه سال پیش 750 ملیون دالر مفاد بدست آورده بود .ارزش سهام فورد اکنون با 9 در صد کاهش در پرتگاه ضرر دست وپا می زند .

شرکت موتر سازی فورد که درجایگاه دومین  شرکت موتر سازی امریکا  نامور بود . این شرکت با ساختن موتر های با توان بلند ومصرف زیاد شهرت داشت . ولی با افزایش سر سام آور نرخ مواد نفتی طی ماه های قبل موجب شد تا مردم به موتر های با توان ومصرف کمتر جاپانی رو آورند .

دارایی شرکت فورد در حال حاضر بالغ بر38,6 ملیارد دالر می رسد وتوان آنرا دارد تا خود را از بحران نجات دهد .

دومین شرکت موتر سازی امریکای که ریسمان بحران گلوی او را می فشرد شرکت موتر سازی (جنرال موتر) است. این شرکت که بزرگترین شرکت موتر سازی امریکاست تصمیم دارد تا ریسمان ورشکستگی را از گلوی خود با صرفه جویی  وبیکار ساختن تعداد زیاد کارگران باز نماید . که در این صورت صد ها هزار نفر بیکار شده ودشواری جدید  در برابر دولت نوپای ( حسن بارک اوباما ) که در هفته سوم سال جدید در کاخ سفید در جایگاه ریس جمهور امریکا تکیه خواهد زد قرار میدهد . شرکت موتر سازی (اوپل) یک شرکت وابسته به جنرال موتور است که امروز در رسانه های آلمانی افشاء شد که به سقوط مواجه گردیده  است .


November 16th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
علمي و معلوماتي